مخاطبان تبشیر در ایران


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ :
بازدید : 173
نویسنده : محمد

 

بیشتر مخاطبان فعالیتهای تبشیری را میتوان چنین دسته بندی کرد:

افراد سست عقیده و غیر ملتزم به شریعت

این افراد از آنجا که با پذیرش آیین مسیحیت ـ آن هم اغلب از نوع پروتستان ـ که دارای الزامات و تععهدات دینی ناچیزی بوده و مملو از تساهل و تسامح است، برای رخوت و بیمسئولیتی خود، نسخه مناسبی یافته و ضمن ادعای دینداری، خود را از قیود و تعهدات دین اسلام رها می کنند. مبشران نیز با کمترین هزینه و صرف انرژی، آمار کمی خود را افزایش می دهند.

 

روشنفکری

مبشران، اغلب از حربه «ژست روشنفکری» استفاده نموده و برخی دانشجویان دارای باورهای ضعیف و فاقد آگاهی های کافی در عرصه دینی را مخاطب تبشیرهای خود قرار می دهند.

 

  افراد دارای نابسامانیهای خانوادگی، به ویژه دختران فراری

این طیف از افراد، به ویژه در میان نوجوانان و جوانان، دچار خلأهای عاطفی بوده و مسیحیت تبشیری با تمرکز بر روی بحث «محبت خداوند» نسخهای موهوم برای کاستیهای عاطفی و روانی آنان میپیچد. همین مسئله موجب شده که در پارک ها و محل هایی که افراد دارای مشکل برای کسب آرمنش به آنجا مراجعه می کنند، حضور مبشران مسیحی و تبلیغ چهره به چهره و محبت آمیز آنان پر رنگ باشد.

 

  مخالفان سیاسی

بهره گیری مبشران از اختلاف سلایق و مشی های سیاسی افراد با مسیر حرکت نظام و ثبت برخی ناکارآمدیهای احتمالی و نابسامانی های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و پاره ای از تضییع حقوقه ا و رفتارهای احتمالی اشتباه از سوی برخی مدیران و کارگزاران، به نام اسلام، این امکان را به مبلغان مسیحی می دهد که مدعی شوند مسیحیت، نسخه ای بی بدیل و بی عیب و نقص برای اداره جامعه خواهد بود. آنان با استفاده از خلأ آگاهی ها و اطلاعات ناکافی در مخاطب و پیوند زدن برخی پیشرفت های ظاهری غرب با مسیحیت، سرابی وهمی را در ذهن فرد تصویر می کنند که در آن خبری از مشکلات موجود نخواهد بود!

 

افراد دارای عقده های فروخفته از خانواده و اجتماع

فقر شخصیتی و نیز وجود برخی لطمه های حاصل از گروه همسالان، والدین و یا اجتماع که اغلب دارای اعتقاد و التزام به باورهای دینی میباشند، برخی افراد به ویژه جوانان را در مقام انتقام به سمت الگوهای مخالف توصیه ها و علایق آن گروه ها می‌کشاند.

 

افراد دارای مشکلات معیشتی

فرصتطلبان تبشیری از تاثیر فقر اقتصادی در دین داری افراد  غفلت نکرده و با رفع تنگناهای اقتصادی برخی افراد درمانده، تمایل آنان را به سمت آیین خود جلب می کنند.

گفتنی است گروه‌های فوق تنها نمونه‌هایی از فرصت سنجی مبشران در انتخاب اهداف تبلیغاتی بوده و به این لیست می‌توان قشرها و  طیف های مختلفی را افزود. از جمله افراد تنها و سوگوار، ورشکسته، مصیبت دیده، مردان و زنانی که همسر خود را از دست داده‌اند و دچار خلا عاطفی هستند و حتی افرادی که به یکباره موفقیت چشمگیری نصیب آنها شده از دیگر گروه‌هایی هستند که در معرض آسیب از جانب مسیحیت تبشیری قرار دارند.





:: موضوعات مرتبط: مسیحیت , ,
:: برچسب‌ها: نقد کتاب مقدس , نقد مسیحیت , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تا ملکوت و آدرس tamalakoot.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 5
بازدید ماه : 48
بازدید کل : 12407
تعداد مطالب : 219
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

RSS

Powered By
loxblog.Com